Kholil, A. Yusuf and Mutiara, Farah (Ceck Similarity) KEPUASAN PENGUNJUNG TERHADAP PELAYANAN DI KUSUMA AGROWISATA KOTA BATU VISITORS SATISFACTION ON SERVICES AT KUSUMA AGROWISATA OF BATU CITY. Jurnal Ekonomi Pertanian dan Agribisnis (JEPA).
|
Text
(Turnitin)VISITORS SATISFACTION ON SERVICES AT KUSUMA AGROWISATA OF BATU CITY.pdf Download (1MB) | Preview |
Abstract
ABSTRACT Batu City is one of the cities that has great potential in the development of agro-tourism. One of the famous tourist attractions in Batu City is PT. Kusuma Agrotourism, is a type of tourism that utilizes agricultural business (agro) as a tourist attraction and combines agricultural activities and tourism activities. The data analysis method used in this research is descriptive qualitative analysis, which is obtained simplified in the form of tabulations, then processed computerized using SPSS (Statistical Program For Social Science). Then analyzed by CSI and described by Cartesian diagrams. The results of the analysis show that as many as 52.0% of visitors consider very satisfied with tourist attractions that are very easy to reach, as many as 58.0% who rate the price of tourism as satisfied, as many as 42.0% of visitors rate tourism products as quite good, as many as 38 ,0% gave an assessment of the promotion carried out by the manager quite satisfied at PT.Kusuma Agrowisata quite satisfied. From these results obtained an average value of 3.88 which indicates that most visitors choose to be quite satisfied with the services provided by the manager. Keywords: agrotourism, service, satisfaction ABSTRAK Kota Batu merupakan salah satu kota yang memiliki potensi besar dalam pengembangan agrowisata. Salah satu tempat wisata yang terkenal di Kota Batu adalah PT. Kusuma Agrowisata, merupakan jenis wisata yang memanfaatkan usaha pertanian (agro) sebagai obyek wisata dan memadukan antara kegiatan pertanian dan kegiatan wisata. Metode analisis data yang digunakan dalam penelitian ini adalah Analisis deskriptif kualitatif, yang diperoleh disederhanakan dalam bentuk tabulasi, kemudian diolah secara komputerisasi dengan menggunakan SPSS (Statistical Program For Social Science).lalu dianalisis dengan CSI dan dideskripsikan dengan diagram Kartesius. Hasil analisis yang menunjukkan bahwa sebanyak 52,0% pengunjung menganggap sangat puas dengan tempat wisata yang sangat mudah dijangkau, sebanyak 58,0% yang memberi penilaian harga wisata itu puas, sebanyak 42,0% pengunjung memberi penilaian produk wisata cukup baik, sebanyak 38,0% memberi penilaian promosi yang dilakukan oleh pihak pengelola cukup puas di PT.Kusuma Agrowisata cukup puas. Dari hasil tersebut didapatkan nilai rata-rata sebesar 3,88 yang menunjukkan bahwa 884 JEPA, 6 (3), 2022: 883-891 JEPA, ISSN: 2614-4670 (p), ISSN: 2598-8174 (e) sebagian besar pengunjung memilih cukup puas dengan pelayanan yang telah diberikan oleh pihak pengelola. Kata Kunci : agrowisata, pelayanan, kepuasan
Item Type: | Other |
---|---|
Subjects: | S Agriculture > S Agriculture (General) |
Depositing User: | SP., M.Agr A. Yusuf Kholil |
Date Deposited: | 10 Aug 2023 01:28 |
Last Modified: | 10 Aug 2023 01:28 |
URI: | http://repository.unitri.ac.id/id/eprint/3134 |
Actions (login required)
View Item |